Úspěšný newsletter. Zjistěte, jak na něj!

14 Čvc, 2020 | 0 komentářů

Technologie jdou neustále kupředu. To znamená i nové možnosti pro vaši propagaci v online prostředí. Některé starší nástroje ale používáme dodnes. Jedním z nich je emailing. Dnes si povíme, proč byste ho měli používat i vy. 

Newsletter, emailing, nebo také smartemailing jsou názvy pro jeden nástroj online marketingu, který spočívá v rozesílání e-mailů. Jeho konzumenty jsou prakticky všichni aktivní (ale často i pasivní) uživatelé internetu, kterým na jejich e-mailovou adresu chodí nespočet komerčních sdělení, reklam a dalších nabídek, které je mají informovat o tom, co je u vás nového.

V současné době si řada podnikatelů a firem myslí, že se jedná o zastaralý nástroj, který jim přináší minimální zisk. Skutečnost je ale taková, že správně nastavené rozesílání newsletteru může pomoci s budováním pevnějších vztahů s klienty, kteří se k vám začnou pravidelně vracet.

Jak to ale udělat, aby váš newsletter nekončil ve virtuálním koši?

Jak na emailing

Emailing je o tom napsat newsletter, který zaujme všechny, kteří vám na sebe zanechali kontakt. (V rámci ochrany osobních údajů nelze legálně zasílat nabídky někomu, kdo vám neudělil souhlas. V takovém případě jde o nevyžádaný spam.) 

Obyčejně se ke sbírání e-mailů používá formulář o přihlášení k newsletteru, který najdete na nejrůznějších webových stránkách, nebo v e-shopech. Za tuto akci můžete dát každému zájemci nějakou zajímavou odměnu.

Obvykle jde o:

  • E-booky zdarma
  • Slevy na nákup
  • Přednostní zasílání novinek a akčních nabídek

V některých případech je přihlášení k newsletteru možné zařídit při dokončování objednávky, kdy pod políčko se souhlasem o zpracování údajů dáte možnost přihlásit se k odběru novinek prostřednictvím e-mailu

Jak na newsletter?

Nyní se podíváme se na to, jak vytvořit a poslat váš úplně první newsletter. V první řadě potřebujete mít databázi kontaktů. Těmi jsou lidé, kteří už u vás nakoupili, nebo si objednali vaše služby a souhlasí se zasíláním vašich novinek. Ve druhém případě jsou to uživatelé, kteří vám poskytli svůj e-mail výměnou za slevu, nebo jinou výhodu. (Nutně ale u vás nemuseli nakoupit.) 

Pokud sbíráte kontakty oběma uvedenými způsoby, hodí se uvažovat nad tím, že na ně budete používat trochu odlišnou strategii, která povede k vytyčeným cílům. (U stávajících zákazníků prohloubíte vztah se značkou a u těch nových posílíte jejich motivaci k nákupu.)

Dále potřebujete jen:

  • Zajímavou informaci, kterou chcete komunikovat
  • Atraktivní text
  • Hezké fotky
  • Nástroj pro zasílání e-mailů

Aby byl váš newsletter úspěšný a vaši zákazníci se na něj těšili, potřebujete primární sdělení. Tím může být sleva, výprodej nebo třeba soutěž o váš výrobek. Kladně jsou přijímané i narozeninové e-maily, které jsou kromě přání spojené s dárkem, nebo s akční nabídkou. Jakmile máte jasno v tom, co přesně chcete svým příjemcům říct, napište atraktivní text a doplňte ho profesionálními fotkami. (POZOR! Myslete na předmět e-mailu a na osobní oslovení příjemce. Neuškodí ani odkaz na váš e-shop, nebo web.)

Nikdy emailing nedělejte ze své běžné e-mailové adresy, ale pošlete ho prostřednictvím nástroje pro zasílání newsletterů. Kromě toho, že budete mít po ruce přehledné seznamy příjemců získáte informace o tom, kdo váš e-mail otevřel, kdo ho označil za spam a kolik lidí z něj přešlo na obchod. Také budete mít možnost upravit mu grafiku. Pro začátek vám bude stačit třeba mailchimp. Poté už jen stačí e-mail jednoduše poslat.

I když je zasílání newsletteru vašim zákazníkům snadné, první pokusy mohou provázet technické problémy, které mohou snižovat efektivitu emailingové kampaně. Abyste z ní mohli začít těžit co nejdříve, ráda vám ji pomohu správně nastavit. Stačí se jen ozvat. 😊 

Chci fungující newsletter!