Má ještě smysl posílat newsletter?

3 Lis, 2020 | 0 komentářů

Už od konce léta se obchodníci připravují na vánoční prodeje. Letos jsme ale všichni poznamenaní epidemií koronaviru, kvůli kterému na nás na každém rohu čekají všemožné zákazy a opatření. Což jsou důvody, které by vás měly motivovat k nabízení služeb a zboží online. Jak se ale zviditelnit v tak masivně konkurenčním prostředí? Třeba skrze emailing.

I když se mílovými kroky přibližujeme k nejvýdělečnějšímu období v roce, skoro všichni teď bojujeme o svou vlastní existenci. Na začátku roku 2020 k nám bez pozvání vtrhla korona a nevypadá to, že by měla zájem jen tak odejít. Vzhledem k tomu, že má vliv na poskytování služeb a na zavírání obchodů, mnozí podnikatelé už začínají uvažovat o tom, že svůj zdroj obživy pověsí na hřebík. Možná ale není všechno ztraceno. Třeba jen stačí, když začnete ve správnou chvíli řešit emailing.

Proč vsadit na emailing?

Emailing je skvělý způsob, jak dáte svým stávajícím, ale i potenciálním zákazníkům vědět, co je u vás nového. Také je snadno informujete o speciálních slevových akcích, kterých mohou před Vánoci využít. Proč čekat, až si vás najdou lidé sami, když se jim můžete ve vhodné chvíli nabídnout?

Tipy, jak to dělat správně

V první řadě je potřeba si vybrat správný nástroj. (Přehled jednotlivých nástrojů pro emailing jsem řešila v tomto článku.) Ať už si vyberete MailChimp, Ecomail nebo SmartEmailing, vždy budete mít po ruce přehledné metriky a profesionální nastavení, které zajistí e-mailům od vás patřičnou úroveň.

Vyhodnocení úspěšnosti emailingu dělejte podle:

  • Open rate (Kolik lidí si e-mail po zaslání rozkliklo – ideálních je alespoň 40 %)
  • Kliknutí na uvedený odkaz (ideálních je alespoň 20 %)
  • Podílu angažovaných zákazníků v databázi (ideálních je alespoň 60 %)
  • Podílu emailingu na tržbách z online prostředí (ideálních je alespoň 30 %)

Klíčové je pro vás vědět, že čím zajímavější e-maily budete posílat a čím bude vaše cílová skupina přesnější, tím vyšších prodejů jste schopni přes emailing dosáhnout.

V případě, že byste chtěli s tímto typem prodeje začít co nejdříve, dejte mi vědět a pomohu vám ho správně nastavit.

 

Chci fungující emailing!