Nástroje pro emailing

8 Zář, 2020 | 0 komentářů

Kdo podniká, tomu jde o to, aby šly jeho produkty a služby na odbyt. Zároveň se musí starat o to, aby neoslovoval jen stálé zákazníky, ale cílil i na ty nově příchozí. Jak jim však dát o sobě a své nabídce vědět? Třeba tak, že jim začnete rozesílat newsletter. Víte ale, jak ho dělat správně?

Tím, že jsme se s podnikáním přesunuli do virtuálního prostředí se musíme začít zajímat o to, jak nezapadnout v informačním šumu, který internet každý den vytváří. Zatímco ale před kamennou prodejnu si můžeme dát billboard, nebo alespoň reklamní tabuli, v online marketingu něco podobného udělat jednoduše nelze. (Leda, že si zaplatíte PPC reklamu a budete si budovat základnu na sociálních sítích.) 

Místo toho, abyste čekali na to, jakou souhrou náhod se k vám potenciální klient dostane mu jděte naproti tím, že budete dělat pravidelný emailing.

Pokud jste touto disciplínou dosud nepolíbení, pomohu vám vybrat správný nástroj pro emailing na základě důležitých pozitiv a negativ.

SmartEmailing

Pokud hledáte emailingový nástroj, který zvládnete ovládat i bez dobré znalosti angličtiny, vyberte si český SmartEmailing. Ten vám pomůže se sběrem e-mailových adres, usnadní vám personalizaci newsletteru a nabídne vám dobře přehledné online prostředí. Jeho velkou výhodou je i to, že se v něm můžete zúčastnit některého z tematických školení, která vám pomohou zvýšit úspěšnost vašich kampaní.

Nevýhodou je však pro někoho to, že jeho používání není zcela zdarma. Nemá navíc k dispozici všechny funkce, které by mohl využít váš e-shop. 

MailChimp

V případě, že máte menší databázi adres, hledáte emailingový nástroj zdarma a nevadí vám procvičování anglického jazyka, vsaďte na MailChimp.

Jeho nespornou výhodou je variabilní nastavení vašich newsletterů, možnost spárování s vašimi sociálními sítěmi a v neposlední řadě to, že do 2000 adres je pro uživatele jeho používání zdarma.

Nevýhodou MailChimpu je nicméně to, že může být pro někoho příliš složitý. Nevyberou si ho nejspíš ani ti, kteří neumějí anglicky.

Mailjet

Dalším anglicky psaným nástrojem je Mailjet, který se oproti těm ostatním vyznačuje trochu nižší cenou. Také ho můžete (v porovnání s mnoha jinými) nejprve vyzkoušet a na základě vaší uživatelské zkušenosti se rozhodnout, zda vám vyhovuje jeho rozhraní.

Nevýhodou je ale opět cizí jazyk, který nemusí vyhovovat všem. Nemůžete v něm navíc upravovat obrázky a budete v něm mít na výběr jen z malého spektra vzhledu e-mailů. Velkým negativem je pak také to, že spousta nástrojů je dostupná jen v placené verzi. (A to i těch, které považujeme za naprostý základ. Například A/B testování.)

Ecomail

I když by se mohlo zdát, že na našem trhu převládají zahraniční aplikace a nástroje, není to úplně pravda. V našich luzích a hájích totiž spatřil světlo světa Ecomail. Kromě toho, že se s ním dorozumíte ve svém rodném jazyce vám nabízí ceník podle toho, co vše v něm potřebujete využít. Při jakémkoliv problému se navíc můžete spojit s česky mluvící podporou, která na vás reaguje už v řádu několika minut. Spousta e-shopů ocení, že jde přes něj rozesílat i informační SMS. Což se hodí při výprodejích, narozeninách a časem limitovaných nabídkách.

Co se týče negativ, mezi ně patří snad jen trochu méně pružná personalizace vzhledu e-mailu.

MailerLite

Pokud vám vyhovuje, jak funguje MailChimp, zkuste vyzkoušet i MailerLite. Kromě snadného používání nabízí upozornění na neotevřený newsletter, svižnou podporu nebo export metrik do PDF. (To se hodí například při firemních prezentacích a poradách.) Jeho nevýhodou ale je, že nelze moc personalizovat vzhled e-mailů.

SendGrid

Pokud máte s emailingem zkušenosti a nevadí vám se prokousávat méně přehledným prostředím, vyzkoušejte SendGrid, který vám (podobně jako Mailjet) dává možnost si ho nejprve trochu vyzkoušet. Jeho nevýhodou je ale to, že se nedovede propojit s vašimi sociálními sítěmi a nejde moc měnit vzhled rozesílaných e-mailových zpráv.

Clipsan

Posledním z nástrojů je Clipsan, jehož devizou je taktéž schopnost na vás mluvit česky. Určitě uvítáte i možnost pokročilejší úpravy vzhledu e-mailů a přikládání příloh. Ještě předtím, než se pro něj rozhodnete ho můžete na 14 dní vyzkoušet. Nevýhodou je ovšem to, že ho jinak nelze používat zdarma.

Pokud si stále ještě nejste jistí v tom, který z těchto nástrojů pro emailing pro vás bude ten pravý, obraťte se na mne a já vám s tímto úkolem velmi ráda pomůžu.

 

Chci správný nástroj pro emailing!