Jak už jsme si řekli, PPC reklama je nástroj, který může dost výrazně ovlivnit prodej vašeho výrobku, nebo služby. Jenže, aby byla úspěšná, nestačí ji jenom dobře nastavit. Velký podíl na ní má i copywriter, který v několika slovech umně popíše její nabídku. Jaký má copywritig pro PPC reklamu specifika a čím přesně se řídit se dozvíte v tomto článku.
Všichni jsme chodili spoustu let do školy, což v nás vzbuzuje představu, že napsat krátký, výstižný, a ještě ke všemu lákavý popisek pro online reklamu je věc, kterou zvládneme vyřešit u popíjení odpolední kávy.
Skutečnost je ale taková, že napsat dobrý text pro PPC, nebo jinou internetovou kampaň vyžaduje hodně znalostí a umu. Kromě toho, že musí být přitažlivý pro stávající, ale i potenciální klienty musí obsahovat call to action (výzvu k akci), klíčová slova, a ještě se musí vejít do stanoveného limitu počtu znaků.
Jak to tedy udělat, aby byla vaše online kampaň úderná a účinná?
Kam všude lze nasadit online reklamy?
Když se řekne online reklama, spousta z nás si okamžitě vybaví Google Ads a Sklik. (Rozdíl je v tom, že jedno patří vyhledávači Google a druhé jmenované Seznamu.)
Pro podporu svého podnikání ale můžete využít i:
V závislosti na tom, jaký kanál si vyberete (a můžete klidně všechny) mu pak přizpůsobíte délku textu, grafiku a styl komunikace. Mějte také na paměti, že každý z těchto nástrojů vyžaduje jinou úroveň znalostí. Zatímco Facebookovou a Instagramovou reklamu s trochou námahy nejspíš zvládnete, PPC pro začátečníky příliš vhodné není.
Je to dáno hlavně tím, že je u něj nutné kombinovat znalosti analytiky a řídit se přísnějšími pravidly. (Jako je třeba již jednou zmíněný počet znaků.)
Náležitosti textu pro PPC reklamy
Když si otevřete prohlížeč a začnete v něm poptávat nějaké zboží, nebo službu, nejprve se vám zobrazí placené reklamy a teprve až pod nimi organické výsledky, jejichž pozici udává návštěvnost a SEO.
Když se vrátíte zpět k reklamám (které máme ve spoustě případů tendenci přeskakovat), všimnete si, že každá z nich má:
- Nadpis s klíčovým slovem (plesové šaty, malování pokojů, domácí zákusky…)
- Adresu webu
- Popis (to, čím zaujmete klienta, aby na reklamu kliknul)
Nyní se ale podíváme i na nějaká ta omezení, se kterými se musíte během psaní umět vypořádat.
Když se podíváme například na současná pravidla Google Ads, zjistíme, že:
- Nadpis 1, 2 a 3 může mít jen 30 znaků
- Popis 1 a 2 může mít maximálně 90 znaků
Opravdu si myslíte, že s tak malým množstvím znaků jako laici dokážete efektivně pracovat, tak, aby nijak neutrpěla kvalita vaší online reklamy?
Také nesmíte podcenit výběr klíčových slov (slova a slovní spojení, která souvisí s hledaným produktem, nebo službou), které musí být přirozeně začleněné v textu, ale zároveň by měly potenciálního klienta vybízet k nákupu.
Za příklad si můžeme vzít třeba široký výběr denně pečených domácích zákusků, které vaše cukrárna zasílá v dárkovém balení až domů. (Takže si na nich pochutná zákazník buď sám, nebo je někomu pošle jako malý dárek.)
Tipy, na co dalšího brát ohledy
Aby byla vaše PPC, ale i jakákoliv jiná internetová reklama úspěšná, snažte se, aby:
- Neměla gramatické chyby
- U lidí vyvolala emoce
- Bylo možné její znění splnit (pokud potenciálnímu klientovi nabídnete něco, co u vás nenajde, tak u vás nejen nenakoupí, ale začne se vám vyhýbat)
- Stavěla na tom, v čem jste dobří
Výběr copywritera
Z našeho článku jasně plyne, že abyste uzavřeli obchod, rozhodně je lepší, když si pro online reklamu a jinou obchodní komunikaci najmete zkušeného odborníka, který má za sebou nespočet úspěšně dokončených kampaní.
Při jeho výběru se (kromě ceny) dívejte i na:
- To, jak chápe vaši značku, nebo produkt
- To, pro jaké společnosti dříve pracoval
- To, jak dovede pracovat s gramatikou a jazykem
Než se upeče kvalitní PPC, nebo jiná reklama, jsou k tomu potřeba zkušenosti a čas. Výsledky ale rozhodně stojí za to! Proto budu ráda, když se mi ozvete a společně to zvládneme.
Nejnovější komentáře