Jaké sociální sítě potřebuji pro své podnikání?

28 Čvc, 2020 | 0 komentářů

Úspěch vašeho podnikání nezávisí jen na tom, jak dobře děláte svoji práci, ale také na tom, jak zvládáte sociální sítě. Social media marketing totiž může napomoci tomu, aby vás lidé snáze našli a aby cítili sounáležitost s tím, co děláte. Jsou ale všechny dostupné platformy v komunikaci s potenciálními kupci stejně významné?

Před třiceti lety nikdo netušil, že stojíme na prahu revoluce. Ne takové, která působí nepokoje a svrhává vlády, ale té komunikační. Odstartovaly ji tlačítkové mobilní telefony a počítače, na kterých šlo hrát hry. Poté přišel internet, který nám umožnil hodiny klábosit v chatovacích místnostech. A dnes? Jsme všichni přilepení na obrazovkách chytrých telefonů a veškerý volný čas trávíme na sociálních sítích. Buď jako rekreační konzumenti, nebo kreativní tvůrci. 

Tomuto chování se postupně přizpůsobil i trh. Všichni jeho účastníci (firmy, značky a drobní podnikatelé) zavětřili šanci být vidět a přesunuli své aktivity na sítě. Ty využívají nejen k prezentaci svých služeb a výrobků, ale i k edukaci a k méně formálnímu spojení se svými klienty a fanoušky.

Je ale vhodné se chovat na všech sociálních sítích stejně? Popřípadě, je opravdu nutné je mít všechny?

Facebook

Jednou z prvních sociálních sítí, kterou jsme se naučili používat, byl Facebook. Původně šlo o způsob, jak komunikovat se svými aktuálními, ale i dávno ztracenými přáteli. Dnes už ve velkém podporuje i umělce a komerční subjekty, které chtějí dostat do popředí svůj produkt, nebo službu. Z civilních uživatelů ho nejčastěji používá skupina lidí ve věku od 25 do 65 let.

Oproti jiným sociálním sítím je na Facebooku možné publikovat širší spektrum obsahu. Také vám nabízí sofistikovaný nástroj pro tvorbu online reklamních kampaní (Správce reklam) které můžete promítat i na sociální síť Instagram

Na Facebooku nejlépe funguje:

  • Uvolněná komunikace
  • Různorodost obsahu (aktuální/zajímavé fotky, videa, ankety, události, gify…)
  • Pravidelné vkládání příspěvků (ty lze naplánovat i na několik měsíců dopředu)
  • Pořádání soutěží
  • Odpovídání na komentáře a na zprávy

Instagram

Instagram je aplikace ve vlastnictví Facebooku, kterou si musíte stáhnout do svého chytrého mobilu. Od první popsané sociální sítě se liší v tom, že je o sdílení videí a obrázků, které každý uživatel přidává na svůj osobní (nebo firemní) profil. Z toho důvodu je populární mezi mladými ve věku 15-40 let.

Abyste nezapadli mezi ostatními účty, musíte se neustále vzdělávat. Nejen v psaní atraktivních popisků, ale i v analýze štítků (# s hlesly, kterým se říká hashtagy) a v pořizování nového audiovizuálního materiálu, který byste měli pravidelně přidávat. 

Na Instagramu nejlépe funguje:

  • Atraktivní obsah
  • Správná analýza hashtagů
  • Interakce s ostatními účty (psaní komentářů, udílení srdíček, posílání zpráv…)
  • Uvolněná a hravá komunikace

Twitter

Twitter je sociální síť, kterou si oblíbili především novináři a politici. Proto se na něm nejčastěji dozvídáme o aktuálním dění u nás i ve světě. Také ho používáme ke sdílení odborných článků. Vzhledem k tomu, že máte na Twitteru omezený počet znaků k psaní příspěvků, vždy si pořádně rozmyslíte, co je hlavní sdělení a co přebytečná vata. Z cílové skupiny na něj chodí odborníci středního a pokročilejšího věku.

Na Twitteru funguje:

  • Sdílení aktuálních informací, nebo názorů
  • Sdílení odborných materiálů
  • Používání hashtagů (jako na Instagramu), díky kterým vás lidé snáze najdou

 

LinkedIn

LinkedIn je profesní sociální síť, ve které sbíráte kontakty na jiné lidi, se kterými byste mohli navázat spojení. (Buď v rámci projektu během podnikání, nebo v klasickém zaměstnaneckém poměru.) Jeho jazyk je z tohoto důvodu striktně formální. V příspěvcích se nejlépe uchytí analýzy a odborné články na libovolné téma

YouTube

Pokud už nevíte, co by, měli byste si založit YouTube. Ačkoliv (stejně jako u LinkedInu) nejde o klasickou sociální síť, můžete se na něm zviditelnit tím, že do něj budete nahrávat profesionální reklamy a videa z vašeho podniku. Pokud máte dost peněz, můžete si dokonce najmout YouTubera, který udělá recenzi/reklamu na vaši službu, nebo produkt. Vzhledem k různorodému obsahu na YouTube potkáte zástupce každé věkové skupiny. 

Pokud si nejste jistí, zda svoji propagaci na těchto platformách a sociálních sítích zvládnete, obraťte se na mě a já vám s ní mile ráda pomohu. 

 

Chci správnou síť pro své podnikání!