Jak na negativní komentáře?

O svoji facebookovou stránku se “hezky staráte”. Pravidelně přidáváte příspěvky, komunikujete s fanoušky a možná jste se i pustili do reklamy. A najednou…je tam! Komentář, který se může zdát, že zhatí všechnu Vaší snahu. komentář, který je více než negativní. Co tedy teď dělat?

Nádech …. výdech… ZACHOVEJTE KLID!

Projekt, kterému se věnujete je vlastně takové Vaše dítě a najednou ho někdo kritizuje a je na něj ošklivý. Jako správný rodič se přece musíte bránit. ZACHOVEJTE KLID a přečtěte si, jak na různé druhy negativních komentářů.

 

1. Komentář je negativní, ale trochu i pravdivý

Možná se Vám něco nepovedlo a zákazník na to upozornil. Nevěšte hlavu! ZACHOVEJTE KLID. Všichni děláme chyby a nebojme se k nim přiznat. Jako první je třeba se zákazníkovi omluvit, přiznat svoji chybu, případně nabídnout kompenzaci a ujistit ho, že uděláte vše pro to, aby se  již situace neopakovala. Doporučujeme konverzaci přenést do soukromých zpráv, kde si již vše můžete vysvětlit a nebýt “vyrušování” komentáři ostatních.
Např.:
Dobrý den, paní/pane  [name], moc nás tato situace mrzí. Chápeme, že je pro Vás nepříjemné ji řešit a rádi bychom Vám nabídli jídlo na účet podniku. Dovolujeme si Vás kontaktovat prostřednictvím soukromé zprávy, kde se Vám budeme věnovat přednostně. S pozdravem RESTAURACE X

 

2. Komentář je nepravdivý, ba přímo lživý

Tak, a teď máte chuť to tomu “lživci” pořádně nandat. Ale opět platí, ZACHOVEJTE KLID! Je jasné, že komentář u smetanové pizzy: “Na pizze bylo moc smetany” je hodný kritiky, ale pokud se se zákazníkem rozhádáte, už se k Vám nevrátí, a to určitě nechcete. Je tedy třeba zákazníkovi poděkovat za jeho komentář, i když nepravdivý, a jemně ho upozornit, že nemá pravdu.
Např.
Dobrý den, paní/pane [name], velmi nás mrzí, že nejste s Vaší objednávkou spokojen. Objednávka ovšem splňuje veškeré náležitosti, a tak nemůžeme nabídnout kompenzaci. Celé znění obchodních podmínek najdete na (odkaz na obchodní podmínky). Budete-li mít další dotazy, klidně se nám ozvěte do soukromé zprávy, a my se Vám budeme ihned věnovat. Pěkný den RESTAURACE XY

 

3. Komentář je vulgární

Na tyto komentáře je na jedné straně hodně těžké odpovídat. Vulgaritou se však  fanoušek shazuje sám, Je tedy potřeba opět zachovat klid a slušně upozornit, že i v krizových situacích by měl člověk zachovat dekorum a je třeba se vyjadřovat slušně.
Např.
Dobrý den, pane/paní [name], v první řadě se omlouváme, že k takové situaci vůbec došlo. Chápeme, že je to pro vás nepříjemnost, zároveň však věříme, že se dá vyřešit i bez vulgarit. Můžete nám prosím situaci více popsat? Klidně i do soukromé zprávy, Případně nám na sebe nechte kontakt a my se Vám ozveme jinou cestou, abychom vše rychle vyřídili.

 

U jakéhokoliv komentáře je třeba myslet na to, že sociální sítě jsou velmi interaktivní, a i když se Vám občas něco nepovede, je třeba se k problému postavit čelem, a s fanoušky komunikovat, komunikovat a komunikovat. A to hlavní: NEGATIVNÍ KOMENTÁŘE NIKDY NEMAŽTE! Fanoušci ocení Vaši upřímnost a budou si Vás cenit víc než, kdybyste komentáře odstraňovali a následně se vymlouvali.

 

Stále si nevíte rady? Nahlédněte  do sekce „Služby“. My vám rádi pomůžeme.

Chci správně odpovídat na komenáře